Ouch! Right in the store!
October 19, 2022
Geen kruis, geen Krav Maga! En als iemand mij ervan beschuldigt lay-out ideeën van Butch Guice te stelen - ontken ik alles!
---
"No crotch, no Krav Maga! And if anyone accuses me of stealing lay-out ideas from Butch Guice - I deny everything!"


Am I the only one working here?
21 oktober 2022
Heb je je ooit afgevraagd of Snake Eyes en Storm Shadow geïrriteerd raken door de output van anderen?
---
"Ever wonder if Snake Eyes and Storm Shadow get annoyed with everyone else’s output?"


Wait for it!
18 november 2022
Want het laatste nummer verschijnt pas volgende week!
---
"Storm Shadow wordt er helemaal pissig van. Serieus, doet een van de Joes hier iets?"


All work and no play
21 november 2022
Storm Shadow wordt er helemaal pissig van. Serieus, doet een van de Joes hier iets?
---
"Pisses Storm Shadow off to no end. Seriously, any of the Joes do anything around here? "


Don’t go losing your head!
November 23, 2022
Maar de laatste IDW GI Joe dropt vandaag... 300, het einde van een tijdperk! Ik wens het volgende creatieve team dat met Larry mag werken het allerbeste. Het was een avontuur.
---
"But the last IDW GI Joe drops today… 300, the end of an era! I wish all the best to the next creative team that gets to work with Larry. It’s been an adventure."


The end is here, and so I face, my final curtain
November 25, 2022
De laatste IDW issue van GI Joe kwam deze week uit, 300! Bedankt voor de herinneringen.
---
"The last IDW issue of GI Joe came out this week, 300! Thanks for the memories."


2024
Blast from the (not so distant) past
10 september 2024
Ik dacht laat ik eens wat potloodpagina's posten van mijn laatste run op IDW's GIJoe: Real American Hero; pagina 09, uit nummer 291. Deze boeken hadden een gecomprimeerd schema, dus ik tekende twee pagina's per dag. Dat gezegd hebbende, deze pagina is waarschijnlijk in ongeveer 3,5 uur getekend.
---
"Thought I’d post some pencil pages from my last run on IDW‘s GIJoe: Real American Hero; page 09, from issue 291. These books were on a compressed schedule, so I was drawing two pages a day. That said, this page was probably drawn in about 3.5 hours."



Can you out run a bullet?
13 september 2024
Meer van GIJoe: Real American Hero; pagina 18, nummer 291. Tijdens mijn (bijna) tien jaar op GI Joe heb ik veel meer geleerd over wapens en het leger dan ik ooit had verwacht. Ik heb geprobeerd ervoor te zorgen dat alle wapens accuraat waren en, nog belangrijker, goed werden afgebeeld. Veel jongens maken handvatten te dun, waardoor het lijkt alsof ze een tandenstoker vasthouden die aan een enorm zwaard is bevestigd. Dat maakt mij als fan gek. Hopelijk zag wat ik tekende er niet alleen goed uit, maar voelde het ook zoals het hoorde.
---
"More from GIJoe: Real American Hero; page 18, issue 291. Over my (almost) ten years on GI Joe, I learned way more about guns, and the military than I ever expected to. I tried to make sure all the weapons were accurate, and more importantly portrayed properly. A lot of guys make handles too thin, to where it looks like they’re holding a toothpick attached to a massive sword. That drives me nuts as a fan. Hopefully what I drew not only looked right, but felt as it should."



Place your bets
27 september 2024
De laatste run van IDW's GIJoe: Real American Hero speelde zich af in een casino met Cobra-thema. Ik wilde echt de sfeer van die plekken vastleggen, die altijd een zee van gokautomaten en kaarttafels lijken. Het casino werd geïntroduceerd voordat ik terugkwam bij het boek, en het lab van Dr. Minbender was al vastgesteld alsof het in een conciërgekast was gepropt. Naarmate de verhaallijn vorderde, moest ik steeds een manier vinden om de kamer uit te breiden, terwijl ik ook probeerde het te synchroniseren met wat er al was gepresenteerd. Was niet gemakkelijk.
Nogmaals, deze issues werden getekend met twee pagina's per dag, dus dit was in 3,5 uur uitgespeeld. In tegenstelling tot de wereld van manga heb ik geen assistenten, dus dit is helemaal van mij.
---
"The final run of IDW’s GIJoe: Real American Hero was set in a Cobra themed casino. I really wanted to capture the feel of those places, which always seems like a sea of slot machines, and card tables. The casino was introduced before I came back to the book, and Dr. Minbender’s lab was already established as looking like it was shoved into a janitor’s closet. As the arc progressed, I kept having to find a way to expand the room, while also trying to sync it up with what had already been presented. Wasn’t easy.
Again, these issues were drawn at two pages a day, so this was cranked out in 3.5 hours. Unlike the world of manga, I don’t have assistants, so this is all me."



To quote Kirk… “Khan!”
11 oktober 2024
Meer uit nummer 292, en in deze sequentie zou Dr. Mindbender wat DNA moeten verkrijgen van de heimelijk ontdekte begraafplaats van Genghis Khan. Ik heb veel te veel tijd besteed aan het zoeken naar referenties hiervoor, en heb geprobeerd het te laten lijken op een plausibele situatie. Eén ding dat ik besloot te doen, was een enorme "lift" op te nemen, dus natuurlijk haalde ik inspiratie uit een van de meesters van de tech-kunst. De shout-out staat erin als een paasei, maar niemand heeft het tegen me gezegd, en ik heb ze een paar jaar de tijd gegeven om het te zien. Kom op, mensen!
---
"More from issue 292, and in this sequence, Dr. Mindbender is supposed to obtain some DNA from the secretly discovered burial site of Genghis Khan. I spent way too much time trying to find references for this, and tried to make it look like a plausible situation. One thing I decided to do was to include a massive “elevator” so of course I pulled inspiration from one of the masters of tech art. The shout out is in there as an Easter egg, but no one’s mentioned it to me, and I’ve given them a few years to see it. Come on, people!"






Booth fight!
18 oktober 2024
De laatste tien nummers van IDW's GI Joe spelen zich allemaal af in het casino. Na een tijdje voelde het als een oud Dr. Who-verhaal uit de jaren 60, met veel heen en weer rennen in gangen. Eén scène was echter een gevecht met een moordende robot in een lift. Ik probeerde het een gevecht van dichtbij te houden en liet de helden de hoogte van de doos in hun voordeel gebruiken. Bovendien moest de androïde een Terminator-gevoel afgeven, zonder emoties te tonen, terwijl de mensen duidelijk in een gevecht op leven en dood zijn verwikkeld. Toegegeven, de arme man die op een lift wachtte, kreeg een beetje een verrassing.
Ik geef toe dat ik bij actiescènes voor chaos ga. Ik wil dat dingen visueel net zo hectisch aanvoelen als voor de mensen in de scène; daarom is er veel aan de hand. Het vertraagt ββde kijker wel een beetje, maar ik denk dat het een beetje een Six Million Dollar Man “Bionic-slow-mo”-gevoel heeft.
---
"The last ten issues of IDW’s GI Joe all take place at the casino. After a bit, it felt a lot like an old Dr. Who story from the 60s, with a lot of running back and forth in corridors. One scene, however, was a fight with a killer robot in an elevator. I tried to keep it a close quarters battle, and had the heroes use the height of the box to their advantage. Additionally, the android had to give off a Terminator feel, showing no emotions, while the humans are obviously in a life-or-death combat. Granted the poor guy waiting for an elevator got a bit of a surprise.
I will admit, when doing action sequences, I go for chaos. I want things to feel as frantic visually, as it would be for the people in the scene; hence I have a lot going on. It does slow the viewer down a bit, but I think it has a bit of a Six Million Dollar Man “Bionic-slo-mo” feel to it."






Yo Joe & Happy New Year!!! β€οΈππΌπ
Deel dit artikel via:
Reactie plaatsen
Reacties